Treceți la conținutul principal

Lacerta Cuvee IX Christmas Edition - Un cadou ce merită băut în fiecare sezon

Vinul meu preferat este zaibărul.

Zaibărul meu preferate e făcut de mame-mea.

Zaibărul făcut de mamae-mea e de varietatea atât de roşie încât e neagră, corpolentă cu gust puternic şi o aromă pe măsură, şi cu mult alcool.

Nu e dulce, şi deci nu e greţos, nu e foarte aromat, deci dacă ai băut cam mult şi îl miroşi, nu îţi vine greaţă.

E primul vin pe care l-am băut la modul obişnuit, şi celelalte vinuri se raportează la el, aşa cum fiecare om pe care-l întâlnim se raportează la noi în funcţie de valorile pe care le acumulăm până acel punct, şi vedem dacă universul nostru interior e pe aceeaşi frecvenţă cu al lui.

Majoritatea vinurilor pe care le-am băut din comerţ sunt seci, iar unele sunt exagerat de seci.

Asta nu-mi convine, deoarece eu sunt obişnuit să simt aroma în urma paharului de vin.

Un vin sec se duce cu aromă cu tot, iar dacă e prea sec, îmi mai deranjează şi limba.

Astea fiind spuse, există vinuri seci şi vinuri seci.

Malbec-ul e probabil cel mai sec. Strugurele care dă acest vin, trebuie abordat cu respectul cuvenit. Este mândru şi temperamental ca şi Argentina din care vine, şi spre deosebire de oamenii cărora le e de la prea mult bine, are şi motive.

E un strugure!

N-o să-ţi spună din prima ce greşeşti, dar îţi vei da seama mai târziu, iar apoi vei fi mai atent data viitoare.

Procesul de a obţine un vin bun, este ca şi viaţa. Ceea ce faci acum, se va întoarce fie să te felicite mai târziu, fie împotriva ta. Nimeni şi nimic nu trebuie tratat cu superficialitate.

Georgienii au un proverb: "Un om rău nu poate face un vin bun!"

Au şi dreptate. O prietenă din Georgia, atunci când i-am spus asta, mi-a spus că vinul este "Sângele Lui Iisus Hristos", deci trebuie să fii un om bun pentru a face un vin bun.

Aşa şi cu Malbec-ul. Dacă îl tratezi aşa cum trebuie, îţi va da tot ce are mai bun. Astfel, vei face chiar un opozant al vinurilor seci, ca mine, să aprecieze ce ai făcut cu acel vin.

Asta este un semn de maturitate a omului. Chiar dacă ai un strugure pentru vin sec, poţi face oamenii care nu beau vinuri seci să îl aprecieze. Indiferent care este contextul în care te afli, poţi face ceva frumos.

Majoritatea vinurilor seci de pe piaţă, sunt Merlot-uri şi Cabernet Sauvignon-uri.

Foarte trist este că aceşti struguri sunt mai apropiaţi, politicoşi şi diplomatici decât Malbecul, însă vinuri diferite de la producători diferiţi sunt la fel. Singurele diferenţe între Merlot şi Cabernet Sauvignon la vinurile din comerţ, sunt gradul de asprime.

De multe ori, dacă vrei ceva mai echilibrat, mai bine mergi pe Fetească Neagră. E sec, dar îţi permite să explorezi şi creativitatea oamenilor care îl fac. La varianta de la Beciul Domnesc, simţi şi o aromă de prună. Cel puţin aşa simţeam prin vara lui 2009 la Călimăneşti Căciulata într-o zi ploioasă. Sper că le fac la fel şi acum.

Un lucru care-mi scapă este de ce mulţi producători preferă să facă un cupaj de mai multe vinuri, dacă mai au până să deosebească de cuviinţă pe papilele gustative ale consumatorului, un Cabernet Sauvignon de un Merlot. Care e diferenţa dacă pui un Cabernet alături de un Merlot, dacă
îţi e greu să le deosebeşti individual?

Am băut însă un vin în care producătorii au reuşit fix să ia ce e mai bun de la toate vinurile şi să pună calităţile într-o sticlă.

Am primit o sticlă de Lacerta Cuvee IX Christmas Edition de la un bun prieten, înainte de Crăciun, şi l-am băut în luna Martie a anului 2018. I-am spus omului că-mi fac blog şi că scriu despre el, până în Revelion. Cică-i place cum scriu.

Evident că sincronizarea a putut fi mai bună, însă omul nostru e foarte calm şi de treabă şi nu s-a supărat în vreun fel anume.

Ca şi vinurile, oamenii sunt diferiţi, şi un vin care vine de la cineva mai experimentat în ale băuturii e un pas spre siguranţă, dar gusturile sunt diverse, şi e loc de interpretare.

De ce?

Pentru că experienţa în băutură e ca şi expeirenţa de viaţă. Poate că acel om a fost crescut cu vinuri aromate, sau seci sau chiar mai dulci, aşa cum eu am fost crescut cu zaibăr negru, cu mult alcool şi corpolent.

Cum bei, aşa trăieşti, şi cum trăieşti, aşa bei. Ai făcut ceva, ai ajuns la o concluzie, şi vei face lucruri similare pentru a-ţi confirma concluziile. Ai găsit o cutie confortabilă.

Totul e bine aranjat conform planului, şi vine ceva din afara planului şi-ţi arată că nu te-ai obosit să vezi în afara structurii. În alte cuvinte, nu gândeşti în afara cutiei. Socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg.

Se poate întâmpla asta şi în sensul bun al cuvântului!

A primi un vin care să fie fix ce-ţi place, de la cineva care refuză să pună gura pe alcool, e o treabă de precizie ieşită din tiparele logice.

Iulian a bătut toate normele logicii mele, pentru că  mi-a livrat la fix un vin de calitate excepţională, care să fie şi pe gustul meu. A făcut asta fără să-l bea, şi fără să bea.

Lacerta Cuvee IX Christmas Edition e un cupaj de Cabernet Sauvignon, Merlot, Fetească Neagră şi Shiraz.

Dintre toate vinurile din comerţ, mă înţeleg bine cu Feateasca Neagră şi cu Shiraz-ul. Shiraz-ul mă aduce spre zona de vin sec dar mai corpolent şi cu o aromă care rămâne. Am simţit cu bucurie Shiraz-ul în acest vin, şi a fost elementul care a menţinut aroma Feteascăi, dar şi echilibrul Merlot-ului şi corpolenţa Cabernet-ului în gura şi în nasul meu după ce vinul a fost băut.

Cei de la Lacerta, zona viticolă de la Dealu Mare, chiar au ştiut să echilibreze strugurii şi vinul fiecăruia, astfel încât să aducă un echilibru, dar şi un neobişnuit 14,4% conţinut de alcool.

Pe sticlă, scrie că vinul este For Friends, însă la cât de bun e, cu siguranţă e şi genul de vin care vine From Friends.

Ne întoarcem însă de la axiologie
la normativitate, şi totul pare statistic probabil ca un asemenea vin să ajungă greu pe rafturile magazinelor.

Unde îl găsiţi, luaţi-l...

Şi spuneţi-mi şi mie!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

The Dude's Daily Blog Has Been Created!

Great! Am creat primul meu blog, iar sincronizarea nu putea fi mai buna: criza financiara internationala, revolte in Grecia, tot felul de probleme si probleme de tot felul. Pe scurt: o multitudine de teme de discutie. Au existat dubii, privind tipul de blog, am oscilat intre blogspot si wordpress, si mai ales cand am ajuns la conditiile de utilizare si nu am putut omite paragraful in care se interzice continutul care incita la ura, ceea ce... va fi o oarecare problema in cazul meu! Eu sunt genul de tip care-si spune opiniile, insa avand in vedere ca in cazul unora, o opinie( mai ales daca vine sub forma unui sfat cu caracter benevolent) este perceputa ca un injuriu, existenta unui astfel de paragraf, si mai ales, a conditiilor sale ambigue, nu e de mirare. Uneori, mai trec limita bunului simt, spunand lucruri nepotrivite persoanelor nepotrivite, si apoi am mustrari de constiinta, dar de obicei am grija ce spun. Acest blog a fost creat pentru discutii libere pe diverse teme, pentru

Long time, no post.

There was little or no time for blogging since the previous post, so no article was written. I did a lot. I finished college, and I got my Bachelor's degree. I learned how important it is to do things at the right time and not stall them. I just didn't feel like working on my Batchelor work, so I had to finalise it in the last three weeks before I checked it in. I wrongly estimated the quantity and quality of information that I had to obtain in order to write about Kosovo's Independence, and the conflicts between Serbs and Albanians, as it being too small. When I effectively started writing on the work, I found out just how much information I had, and that there was no way I'd fit all of that in about 100 pages and in such a short time. In the few days before I finished it, I actually deleted some stuff, because it would have been too big. I had to work on it the very day before I checked it in, then through the night and into the morning, when I felt half asleep and ha

Referendumul de la început de Octombrie... sau cum Dragnea e mai deştept decât noi

La începutul lui Octombrie, avem un referendum pentru a redefini căsătoria. În constituţie scrie că se realizează între soţi, iar Dragnea cică vrea să păstreze Familia Tradiţională şi să se modifice legea astfel încât să se definească între bărbat şi femeie. Mă deranjează faptul că acest referendum este o grămadă de bani daţi pentru a îndrepta atenţia oamenilor de la o guvernare ineficientă, şi că funcţionează pentru oamenii care consideră adevărat tot ce spune Dragnea. Ceea ce mă deranjează cel mai mult este faptul că oamenii care se opun lui Dragnea s-au lăsat ademeniţi într-o discuţie care dincoace şi dincolo de referendum se desfăşoară de dragul de a se desfăşura şi rezultatele practice sunt aceleaşi.  Adică, comunitatea LGBT din România va trăi şi cu şi fără referendum la fel, adică în relaţii, dacă vrea, dar fără căstătorie. Deci, dacă referendum-ul trece, viaţa merge la fel ca acum, iar dacă referendum-ul nu trece, viaţa merge la fel. Care este efectul dis