Treceți la conținutul principal
In dimineata zilei de Duminica 8 Noiembrie 2009, am fost langa teatrul national unde s-a construit o scena in mijlocul strazii, pentru discursul presedintelui Traian Basescu. Ziua precedenta, fusesem la o intalnire la care ma invitasera amicul meu Dan, si o amica de-a lui, Stefania, studenta la jurnalism, intalnire care s-a tinut intr-o sala de conferinte, poate singura, din tipografia ziarului Gazeta De Sud, si la care in afara de o amica pe care o stiam de mai mult, am intalnit cativa studenti de la jurnalism din anul 1. Scopul intalnirii a fost gasirea unor tineri dornici sa lucreze pentru o revista online pentru studenti, sa culeaga informatii, sa faca poze, sa scrie articole, si sa vina cu diverse subiecte care sa fie abordate in cadrul revistei. Datorita ideilor aduse, experienta fiecaruia in bloguri, articole, si porcarii de genul, s-au stabilit anumite subiecte ce ar fi putut fi abordate.
Dimineata, m-am trezit, m-am spalat, m-am imbracat, si nici nu am apucat sa mananc, si am plecat spre Teatrul National Craiova, langa care se construise, in mijlocul unei strazi, inchise pe timpul weekend-ului, o scena, pe care urmau sa tina discursuri diversi membri ai PD-L, printre care Emil Boc, primul ministrul al Romaniei, primarul Craiovei, Antonie Solomon, si, in final presedintele Romaniei, Traian Basescu.
Mergand in dreptul Primariei, pe strada pe care nu circulau masini, pentru ca, fiind in centrul orasului, era inchisa in weekend, am observat un cort deschis intr-o parte in care erau niste mese de la care se puteau cumpara alimente pe care nu le-am fotografiat in detaliu, apa minerala sau suc. Inaintand, am vazut tineri, adulti si batrani deopotriva, care purtau steaguri ale PD-L, si stegulete, si care erau imbracati in geci portocalii ale PD-L. In multimea care se strangea incet-incet datorita venirii membrilor PD-L din Craiova si nu numai, l-am zarit pe colegul de revista, Andrei, vorbind cu un membru mai in virsta al PD-L, si luand notite. Am dat mana cu amandoi si am ascultat ce avea de zis simpatizantul partidului, care intr-un discurs lung, a spus ce credea despre stabilitatea sistemului politic al Romaniei, a facut corelari cu evolutiile politice ale altor state care au facut parte din fostul bloc comunist din Europa Centrala si de Est, si si-a spus opinia in legatura cu imprumutul pe care Romania l-a facut la Fondul Monetar International, si a vorbit despre simpatizantii PD-L adusi din judete precum Mehedinti sau Hunedoara. Multimea s-a strans si a devenit cat mai numeroasa, fiind suplimentata de oameni care veneau din diverse judete, purtand insemne prin care anuntau judetele din care veneau si localitatile, dar si mesaje electorale specifice campaniei si intentiilor presedintelui Traian Basescu, precum reducerea numarului parlamentarilor de la 471 la 300, sau "CRIZA POLITICA DAUNEAZA GRAV GUVERNARII" si care asigurau sprijinul acordat candidatului la presedentie Traian Basescu de catre localitatile lor de provenienta. Selectia de cantece din care facea parte si Pink Floyd - Another Brick In The Wall, a facut loc prezentatoarei care a chemat pe scena doua interprete de muzica populara, ultima fiind Niculina Stoican, iar eu si Andrei ne-am facut loc prin multimea care flutura si cateva steaguri ale Romaniei, pe langa cele ale PD-L, pentru a fotografia multimea si solistele. Avand in vedere faptul ca Andrei avea treaba si trebuia sa plece, iar eu nu eram dispus sa petrec restul timpului pana la discursul lui Traian Basescu printre persoane care dansau in ritmul muzicii populare, si miroseau respingator, fara un om rational langa mine, am decis sa-l insotesc si sa plec.
In drum spre casa, dupa ce m-am despartit de Andrei, dupa ce am trecut de centru, am observat banda de pe partea dreapta a strazii partial ocupata de simpatizanti ai PD-L in numar de cateva mii, care se deplasau spre centru, imbracati, printre altele, in geci portocalii, si albastre si portocalii, si cu steaguri PD-L, iar in fruntea fiecarui grup care venea dintr-o anume asezare si dintr-un anume judet, erau banner-e care precizau localitatea de unde veneau si care aratau sprijinul acordat, cel putin in aparenta, presedintelui. Erau oameni simpli, adusi din zonele rurale cu autocare, pe banii primariilor PD-L din localitatile de provenienta. Cativa jandarmi si politisti pazeau multimea si coordonau traficul. Am inceput din nou sa fotografiez multimea de oameni care se deplasau. Fotografierea s-a realizat fata-n fata cu multimile, si de pe partea opusa a strazii.
Avand in vedere faptul ca nu mancasem nimic, am intrat intr-un magazin non-stop pentru a-mi cumpara un corn cu ciocolata( vanzatoarea mi-a dat unul cu crema de sampanie, dar in fine), si vanzatoarea si cativa clienti isi exprimau nemultumirea despre numarul mare de oameni care fusesera transportati din judet si din judetele apropiate cu autocarele, iar unul dintre clienti spunea cum seful sau le spusese lui si colegilor lui sa nu se mai prezinte la serviciu in ziua de dupa ziua discursului daca nu mergeau la discurs.
Canalele de stiri s-au repezit in seara zilei sa critice Partidul Democrat-Liberal pentru gestul lor, insa gestul amintea de practicile Partidului Social Democrat. Inainte de victoria lui Traian Basescu in alegerile din 2004, Partidul Social Democrat era asociat cu acelasi tip de practici electorale; aducerea oamenilor cu autobuzele la discursuri, trimiterea oamenilor de la locul de munca la discursuri, trimiterea elevilor din scoli la discursuri. Cand eram elev in clasa a 11a, directorul liceului care era din PSD a trimis elevii la prefectura sau la primarie cand facea o vizita fostul premier PSD, Adrian Nastase. Nu m-am obosit sa merg, insa eram deranjat de gest, pe care-l asociam cu lingusirea de tip comunist, si care ma ofensa, si am asociat acest comportament cu Partidul Social Democrat. Din acel motiv, si din multe altele, nu am suportat Partidul Social Democrat pentru ani de zile, si nici in momentul postarii acestui articol nu-l suport. Dupa alegerea lui Traian Basescu presedinte in 2004, aceasta atitudine s-a mutat din PSD in PD, PLD, si mai tarziu PD-L, odata cu oamenii care o manifestau. Oamenii care se mutasera din Partidul Social Democrat, nu erau numai smecherasi care vroiau sa profite, dar si oameni politici sau din administratie. Un exemplu este primarul Craiovei, Antonie Solomon, care ajunsese pe scaunul de primar cu ajutorul PSD-ului, si care inainte de a fi Traian Basescu presedinte, isi sustinea partidul, iar in timpul alegerilor pusese pe stalpi steaguri cu PSD( atunci PSD-ul avea steaguri albastre), iar la intersectii erau atarnate bannere cu PSD. Nici nu mai conta ca tara era Romania si ca drapelul Romaniei avea culorile rosu, galben si albastru, steagurile atarnate de stalpi erau steaguri PSD, de parca identitatea de roman se reducea la un singur partid. Dupa ce Traian Basescu a devenit presedinte, Antonie Solomon s-a mutat in PD-L, din partea caruia a candidat la alegerile pentru primarie din 2008. In anul 2009, in campania electorala, au fost puse pe stalpi steaguri portocalii ale PD-L. Dupa cateva controverse legate de cateva rafuieli care au avut loc in oras, si declaratia primarului ca nu avea ce sa faca, jurnalistul Robert Turcescu i-a luat un interviu primarului si altor doi membrii ai primariei, si printre intrebari a fost una cu privire la motivul pentru care primarul a ales sa treaca de partea PD-L si sa-l sustina pe Traian Basescu. Raspunsul a fost ca si-a dat seama ca Traian Basescu a fost cel mai bun presedinte pe care l-a avut Romania. In acelasi timp, cu siguranta primarul nu ar fi trecut in PD-L daca alegerile din 2004 ar fi fost castigate de Adrian Nastase, candidatul PSD, iar daca era in PSD, PSD-ul nu l-ar mai fi criticat pentru irosirea banilor in reconstructia centrului si in fantani, ca fantana muzicala, si modul ineficient in care a abordat rafuielile care au atras atentia presei, ci l-ar fi sustinut in calitate de primar care a facut Craiova un oras frumos. Ar fi fost criticat in schimb de PNL si de PD-L, pentru aceleasi motive.
In concluzie, nu e vorba de un anumit partid care are astfel de practici, ci e vorba de o practica a romanilor, indiferent de ce partid ar sustine, pentru ca acest comportament a fost asociat cu PSD-ul, iar apoi a fost prezent in campania electorala a PD-L-ului, iar un politician nu-si permite, in campania electorala, sa le sugereze votantilor sai sa nu mai adopte un asemenea comportament pe motivul imaginii pe care ar putea-o cauza, datorita faptului ca acei votanti, au o cultura politica limitata si astfel, politicianul ar putea pierde sprijinul lor si al multor altora. In calitate de om cu o anumita cultura politica, esti aproape neputincios in fata unei majoritati fara cultura politica, majoritate care se ghideaza dupa anumite impulsuri date de promisiuni ieftine ale politicienilor, si pe care e foarte dificil sa o schimbi. In calitate de politician care are nevoie de voturile acelor oameni, nu iti permiti sa fi sincer cu ei, insa sinceritatea in politica, si in special in campania electorala este promovata doar in aparenta, in scopul conturarii unei anumite imagini.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

The Dude's Daily Blog Has Been Created!

Great! Am creat primul meu blog, iar sincronizarea nu putea fi mai buna: criza financiara internationala, revolte in Grecia, tot felul de probleme si probleme de tot felul. Pe scurt: o multitudine de teme de discutie. Au existat dubii, privind tipul de blog, am oscilat intre blogspot si wordpress, si mai ales cand am ajuns la conditiile de utilizare si nu am putut omite paragraful in care se interzice continutul care incita la ura, ceea ce... va fi o oarecare problema in cazul meu! Eu sunt genul de tip care-si spune opiniile, insa avand in vedere ca in cazul unora, o opinie( mai ales daca vine sub forma unui sfat cu caracter benevolent) este perceputa ca un injuriu, existenta unui astfel de paragraf, si mai ales, a conditiilor sale ambigue, nu e de mirare. Uneori, mai trec limita bunului simt, spunand lucruri nepotrivite persoanelor nepotrivite, si apoi am mustrari de constiinta, dar de obicei am grija ce spun. Acest blog a fost creat pentru discutii libere pe diverse teme, pentru

Long time, no post.

There was little or no time for blogging since the previous post, so no article was written. I did a lot. I finished college, and I got my Bachelor's degree. I learned how important it is to do things at the right time and not stall them. I just didn't feel like working on my Batchelor work, so I had to finalise it in the last three weeks before I checked it in. I wrongly estimated the quantity and quality of information that I had to obtain in order to write about Kosovo's Independence, and the conflicts between Serbs and Albanians, as it being too small. When I effectively started writing on the work, I found out just how much information I had, and that there was no way I'd fit all of that in about 100 pages and in such a short time. In the few days before I finished it, I actually deleted some stuff, because it would have been too big. I had to work on it the very day before I checked it in, then through the night and into the morning, when I felt half asleep and ha

Referendumul de la început de Octombrie... sau cum Dragnea e mai deştept decât noi

La începutul lui Octombrie, avem un referendum pentru a redefini căsătoria. În constituţie scrie că se realizează între soţi, iar Dragnea cică vrea să păstreze Familia Tradiţională şi să se modifice legea astfel încât să se definească între bărbat şi femeie. Mă deranjează faptul că acest referendum este o grămadă de bani daţi pentru a îndrepta atenţia oamenilor de la o guvernare ineficientă, şi că funcţionează pentru oamenii care consideră adevărat tot ce spune Dragnea. Ceea ce mă deranjează cel mai mult este faptul că oamenii care se opun lui Dragnea s-au lăsat ademeniţi într-o discuţie care dincoace şi dincolo de referendum se desfăşoară de dragul de a se desfăşura şi rezultatele practice sunt aceleaşi.  Adică, comunitatea LGBT din România va trăi şi cu şi fără referendum la fel, adică în relaţii, dacă vrea, dar fără căstătorie. Deci, dacă referendum-ul trece, viaţa merge la fel ca acum, iar dacă referendum-ul nu trece, viaţa merge la fel. Care este efectul dis